Algemene Voorwaarden
Artikel 1 Definities
Artikel 2 Toepasselijkheid algemene voorwaarden
Dezevoorwaardenzijnvantoepassingopalleoffertes,facturen, werkzaamheden, overeenkomsten, online programma’s, workshops, trajecten en levering van overige diensten en producten door of namens de dienstverlener waarop dienstverlener deze voorwaarden van toepassing heeft verklaard, voor zover van deze voorwaarden niet uitdrukkelijk en schriftelijk is afgeweken.
Devoorwaardenzijneveneensvantoepassingophandelingenvandedoor de dienstverlener in het kader van de opdracht ingeschakelde derden.
Vantoepassingissteedsdelaatsttoegezondenversievandezealgemene voorwaarden.
Detoepasselijkheidvandealgemenevoorwaardenvandezakelijkeklant wordt uitdrukkelijk van de hand gewezen.
Indienéénofmeerderebepalingenindezealgemenevoorwaardenopenig moment geheel of gedeeltelijk nietig zijn of vernietigd mochten worden, dan blijft het overige in deze algemene voorwaarden bepaalde volledig van toepassing. Ni
6. Indienzicheensituatievoordoetdienietwordtgedektdoordezealgemene voorwaarden, zal de situatie worden bekeken vanuit de geest van deze voorwaarden.
Artikel 3 Aanbod
1. Dienstverlenerkannietaanhaaraanbodwordengehoudenindiendeklant redelijkerwijs kon begrijpen dat het aanbod, of een onderdeel daarvan, een kennelijke vergissing of verschrijving bevat.
2. Eenaanbodgeldtnietautomatischvoorvervolgopdrachten.
Artikel 4 Tarieven en betalingen
wanneer gewijzigde omstandigheden dit verlangen, aan te passen.
Aangepaste tarieven worden zo spoedig mogelijk medegedeeld aan de klant.
buiten rechte voor rekening van de klant.
8. Ingevalvanliquidatie,faillissement,beslagofsurseancevanbetalingvande
klant zijn de vorderingen van dienstverlener op de klant onmiddellijk opeisbaar.
Artikel 5
Informatieverstrekking klant
4. Steltklantnietofniettijdigdeverlangdegegevensbeschikbaarenlooptde uitvoering van de opdracht hierdoor vertraging op, dan komen de daaruit voortvloeiende extra kosten voor rekening van de klant.
Artikel 6
Uitvoering van de overeenkomst
3. Deuitvoeringvandeovereenkomstgeschiedtinonderlingoverlegenna schriftelijk akkoord en betaling van het verschuldigde bedrag.
4. Dienstverlenerisgerechtigdklantdoorteverwijzeningevalvanklachten waarbij dienstverlener niet voldoende te hulp kan schieten.
Artikel 7
Wijziging en annulering
1. Inhetgevalvooronvoorzieneomstandighedenheeftdienstverlenerde mogelijkheid een traject of overeenkomst te onderbreken, verplaatsen of
annuleren. Van onvoorziene omstandigheden is onder meer sprake in geval van ziekte van de dienstverlener en omstandigheden die zich voordoen met betrekking tot materialen welke voor een behoorlijke uitvoering van de overeenkomst noodzakelijk zijn. Dienstverlener maakt een wijziging zoals bedoeld in dit lid zo spoedig mogelijk kenbaar aan klant.
2. Onlinecoachingkenteenloopduurzoalsvermeldbijaankoop.Bijaanschaf
van het traject gaat klant ermee akkoord dat het gehele traject dient te
worden betaald, ook wanneer klant gedurende het traject wenst tot
annulering over te gaan.
3. Integenstellingtothetgeenbepaaldinlid2vanditartikel,heeftklantrecht
op een kennismakingsperiode van 14 dagen. Indien klant de overeenkomst binnen deze periode wenst te ontbinden, dient klant schriftelijk aan dienstverlener kenbaar te maken in hoeverre de coaching niet aan de verwachtingen van klant voldoet. Indien dienstverlener vervolgens niet binnen redelijke termijn een oplossing kan bieden, is klant gerechtigd op teruggave van het voldane bedrag naar ratio.
9. Wanneerklantonverwachtsverhinderdisvooreenworkshop,geldende volgende annuleringsvoorwaarden: klant is gerechtigd het aankoopbewijs over te dragen aan een ander, zo lang deze andere persoon aan dezelfde deelnamevoorwaarden voldoet en de nieuwe gegevens uiterlijk drie dagen voor aanvang van de workshop aan dienstverlener worden doorgegeven. Klant is in geen geval gerechtigd de aankoopkosten terug te vorderen bij
verhindering, daar dienstverlener kosten heeft gemaakt.
10. In afwijking van hetgeen in het vorige lidvan dit artikel gestelde, kunnen er afwijkende voorwaarden van een evenementenplatform zoals “Eventbrite” van toepassing zijn op de aanschaf van tickets voor een workshop.
Artikel 8 Overmacht
1. Ingevalvanovermachtisdienstverlenergerechtigdeenovereenkomstte onderbreken, verplaatsen of annuleren. Van overmacht is onder meer
sprake indien de uitvoering van de overeenkomst, al dan niet tijdelijk, wordt verhinderd door omstandigheden waar dienstverlener redelijkerwijs geen invloed op uit kan oefenen, zoals ziekte, ongevallen of brand.
2. Indienzicheensituatiealsinheteerstelidvanditartikelomschreven voordoet, worden de verplichtingen van dienstverlener jegens klant opgeschort zo lang zij niet aan haar verplichtingen kan voldoen. Indien deze situatie langer dan 6 kalenderweken heeft geduurd, hebben beide partijen het recht de overeenkomst schriftelijk te ontbinden.
Artikel 9 Aansprakelijkheid schade
1. Dienstverlenerisnietaansprakelijkvoorschadedievoortvloeituitdeze overeenkomst, tenzij de schade opzettelijk of met grove schuld is
veroorzaakt.
klant te allen tijde eerst een arts te raadplegen voor deelname aan een
detox programma van dienstverlener.
5. Inhetgevaldatdienstverlenereenschadevergoedingverschuldigdisaan
klant bedraagt de schade niet meer dan het bedrag dat door de aansprakelijkheidsverzekering wordt uitgekeerd, dan wel door
dienstverlener aan klant in rekening is gebracht voor het traject waarin de directe schade is ontstaan.
6. Klantvrijwaartdienstverlenertegenalleaansprakenvanderdendieverband houden met de door dienstverlener geleverde dienstenen content.
Artikel 10 Intellectueel eigendom
1. Deintellectueleeigendomsrechtenopdedoordienstverleneraanklantter beschikking gestelde materialen, advies en content berusten bij dienstverlener. Het is klant nadrukkelijk niet toegestaan het materiaal en
verstrekte documentatie te verveelvoudigen, openbaar te maken of aan
derden beschikbaar te stellen zonder voorafgaande toestemming.
niet-sublicentieerbaar, niet-overdraagbaar en herroepelijk recht om het
online programma te gebruiken voor persoonlijke doeleinden.
7. Hetisniettoegestaanbeeld-en/ofgeluidsopnamestemakentijdenseen
workshop of sessie, tenzij anders overeengekomen.
Artikel 11 Bijzondere bepalingen
1. Beidepartijenzijngehoudentotgeheimhoudingvanallevertrouwelijke informatie die zij in het kader van hun overeenkomst hebben verkregen.
Klant wordt voor meer informatie verwezen naar de privacyverklaring.
2. Tijdenseenonlineprogrammakunnenklantenonderlingcommuniceren.De
klant verklaart geen spam of anderzijds ongewenste mededelingen te versturen. Het handelen in strijd met deze voorwaarden kan resulteren in onmiddellijke ontzegging van toegang en gebruik van de diensten van dienstverlener.
3. Hetstaatdienstverlenerteallentijdevrijcommunicatieofanderedelenvan de gedeelde informatie zonder nader bericht te verwijderen, indien de
inhoud van deze communicatie en informatie het verwijderen daarvan
rechtvaardigt.
4. Dienstverlenerbehoudtzichhetrechtvoorklantendiedoorhungedraghet
verloop van een programma belemmeren of bemoeilijken, van verdere deelneming aan het desbetreffende programma of toekomstige programma's uit te sluiten. Uitsluiting laat de verplichting tot betaling van de kosten voor desbetreffende workshop onverlet.
Artikel 12 Klachten en garantie
1. Klantisverplichtomklachtenoveroffertes,facturenen/ofdegeleverde diensten of producten binnen 7 kalenderdagen na het ontstaan van de klacht schriftelijken gemotiveerd kenbaar te maken aan de dienstverlener.
Artikel 13 Geschilbeslechting
3. Inafwijkingvandewettelijkeverjaringstermijnen,bedraagtde verjaringstermijn van alle vorderingen en verweren jegens de dienstverlener en betrokken derden 12 maanden.