Algemene Voorwaarden


Artikel 1 Definities


  1. Iknatuurlijk, gevestigd te Castricum,KvK-nummer51422751, wordt in deze algemene voorwaarden aangeduid als dienstverlener.
  2. De wederpartij wordt in deze algemenevoorwaarden aangeduid als klant.
  3. Met de overeenkomst wordt bedoeld de overeenkomst van de opdracht op grond waarvan dienst verlener zich tegen betaling van honorarium en kosten jegens de klant werkzaamheden voor klant verricht en waarbij de algemene voorwaarden van toepassing zijn verklaard.
  4. Met digitale producten wordt bedoeld de gegevens die in digitale vorm geproduceerd en geleverd worden.

 

Artikel 2 Toepasselijkheid algemene voorwaarden


Dezevoorwaardenzijnvantoepassingopalleoffertes,facturen, werkzaamheden, overeenkomsten, online programma’s, workshops, trajecten en levering van overige diensten en producten door of namens de dienstverlener waarop dienstverlener deze voorwaarden van toepassing heeft verklaard, voor zover van deze voorwaarden niet uitdrukkelijk en schriftelijk is afgeweken.

   Devoorwaardenzijneveneensvantoepassingophandelingenvandedoor de dienstverlener in het kader van de opdracht ingeschakelde derden.

Vantoepassingissteedsdelaatsttoegezondenversievandezealgemene voorwaarden.

Detoepasselijkheidvandealgemenevoorwaardenvandezakelijkeklant wordt uitdrukkelijk van de hand gewezen.

Indienéénofmeerderebepalingenindezealgemenevoorwaardenopenig moment geheel of gedeeltelijk nietig zijn of vernietigd mochten worden, dan blijft het overige in deze algemene voorwaarden bepaalde volledig van toepassing. Ni

   6. Indienzicheensituatievoordoetdienietwordtgedektdoordezealgemene voorwaarden, zal de situatie worden bekeken vanuit de geest van deze voorwaarden.

 

Artikel 3 Aanbod

1. Dienstverlenerkannietaanhaaraanbodwordengehoudenindiendeklant redelijkerwijs kon begrijpen dat het aanbod, of een onderdeel daarvan, een kennelijke vergissing of verschrijving bevat.

2. Eenaanbodgeldtnietautomatischvoorvervolgopdrachten.

Artikel 4 Tarieven en betalingen


  1.   Deovereenkomstwordtaangegaanvoorbepaaldetijd,tenzijuitdeaardvan de overeenkomst anders voortvloeit of indien partijen uitdrukkelijk en schriftelijk anders overeenkomen.
  2. Metacceptatievanhetaanbodontstaatdeverplichtingtotbetaling,ook wanneer niet het gehele traject wordt doorlopen. Dienstverlener komt het recht toe een aanbetaling te verzoeken.
  3. Betalingintermijnenismogelijk.Dienstverlenerisineendergelijkgeval gerechtigd de overeenkomst op te schorten totdat de (volgende) betaling is voldaan.
  4. Debijhetaangaanvandeovereenkomstovereengekomentarievenzijn gebaseerd op het op dat moment gehanteerde prijspeil. Dienstverlener heeft het recht de vergoedingen jaarlijks aan te passen.
    Dienstverlener heeft tevens het recht de vergoedingen op enig moment,

   wanneer gewijzigde omstandigheden dit verlangen, aan te passen.

Aangepaste tarieven worden zo spoedig mogelijk medegedeeld aan de klant.

  1. Facturendienendirectbijaankooptewordenvoldaan,tenzijpartijen
  2. hierover schriftelijk andere afspraken hebben gemaakt.
  3. Indiendeklantingebrekeblijftindetijdigebetalingvaneenfactuur,isdeze
  4. van rechtswege in verzuim en wettelijke rente verschuldigd. De rente over het opeisbare bedrag zal worden berekend vanaf het moment dat de klant in verzuim is tot aan het moment van voldoening van het volledig verschuldigde bedrag.
  5. Indiendeklantingebrekeofinverzuimisindenakomingvanzijn verplichtingen, komen alle redelijke kosten ter verkrijging van voldoening

   buiten rechte voor rekening van de klant.
8. Ingevalvanliquidatie,faillissement,beslagofsurseancevanbetalingvande

klant zijn de vorderingen van dienstverlener op de klant onmiddellijk opeisbaar.

 

Artikel 5

Informatieverstrekking klant


  1.   Klantsteltalleinformatiedievoordeuitvoeringvandeopdrachtrelevantis tijdig beschikbaar aan dienstverlener.
  2. Klantstaatinvoordejuistheid,volledigheidenbetrouwbaarheidvandeter beschikking gestelde gegevens, ook indien deze van derden afkomstig zijn. Dienstverlener zal de gegevens vertrouwelijk behandelen.
  3. Klantvrijwaartdienstverlenervoorelkeschadedievoortvloeituithetniet voldoen aan het in het eerste lid van dit artikel gestelde.

   4. Steltklantnietofniettijdigdeverlangdegegevensbeschikbaarenlooptde uitvoering van de opdracht hierdoor vertraging op, dan komen de daaruit voortvloeiende extra kosten voor rekening van de klant.

  Artikel 6

Uitvoering van de overeenkomst


  1.   Dedienstverlenervoertopdrachtnaarbesteinzichtenvermogenuit. Dienstverlener is niet aansprakelijk voor het niet bereiken van het resultaat dat klant beoogde. Klant erkent dat resultaat niet altijd direct zichtbaar zal zijn en tevens dat resultaten mede afhankelijk zijn van de inzet van de klant.
  2. Doordatenkeledienstenvandienstverleneronlinegeleverdworden,kanzij niet garanderen dat haar diensten op ieder moment bereikbaar zijn op iedere locatie.

   3. Deuitvoeringvandeovereenkomstgeschiedtinonderlingoverlegenna schriftelijk akkoord en betaling van het verschuldigde bedrag.

4. Dienstverlenerisgerechtigdklantdoorteverwijzeningevalvanklachten waarbij dienstverlener niet voldoende te hulp kan schieten.

  Artikel 7

Wijziging en annulering


  1. Inhetgevalvooronvoorzieneomstandighedenheeftdienstverlenerde mogelijkheid een traject of overeenkomst te onderbreken, verplaatsen of

   annuleren. Van onvoorziene omstandigheden is onder meer sprake in geval van ziekte van de dienstverlener en omstandigheden die zich voordoen met betrekking tot materialen welke voor een behoorlijke uitvoering van de overeenkomst noodzakelijk zijn. Dienstverlener maakt een wijziging zoals bedoeld in dit lid zo spoedig mogelijk kenbaar aan klant.

2. Onlinecoachingkenteenloopduurzoalsvermeldbijaankoop.Bijaanschaf

   van het traject gaat klant ermee akkoord dat het gehele traject dient te

 

  worden betaald, ook wanneer klant gedurende het traject wenst tot

annulering over te gaan.
3. Integenstellingtothetgeenbepaaldinlid2vanditartikel,heeftklantrecht

op een kennismakingsperiode van 14 dagen. Indien klant de overeenkomst binnen deze periode wenst te ontbinden, dient klant schriftelijk aan dienstverlener kenbaar te maken in hoeverre de coaching niet aan de verwachtingen van klant voldoet. Indien dienstverlener vervolgens niet binnen redelijke termijn een oplossing kan bieden, is klant gerechtigd op teruggave van het voldane bedrag naar ratio.

  1.    Eenlossesessiekantot24uurvooraanvangkostelooswordenverplaatst; bij verplaatsing of annulering binnen 24 uur, of het verstek laten gaan, komt de sessie te vervallen en wordt deze dusdanig doorberekend.
  2. Hetishetnietmogelijkomlosaangeschafteplannenene-bookste retourneren. Door bestelling en betaling van de digitale producten krijgt klant toegang tot zijn aankoop. Een persoonlijk plan wordt door dienstverlener op maat gemaakt voor de klant. Klant stemt er uitdrukkelijk mee in dat hij bij aankoop akkoord gaat met een product gemaakt op de visie van dienstverlener en hierdoor afstand doet van het recht gebruik te maken van bedenktijd en het recht de overeenkomst te herroepen, indien een plan correct en volgens aanvraag is geleverd.
  3. Dienstverlenerbehoudtzichhetrechtvooromopiedermomenteendeel van of het geheel aan functionaliteit van een of meer onderdelen van online programma’s te wijzigen of stoppen voor een bepaalde periode of voor altijd. Dit zal te allen tijde aan klant worden gecommuniceerd.
  4.    Ingevalvaneenwijzigingalsgenoemdinhetvorigelidvanditartikel,om welke reden dan ook, heeft klant slechts recht op een pro rato teruggave van het reeds betaalde bedrag aan dienstverlener.
  5. Dienstverlenerbehoudtzichhetrechtvoorwijzigingenaantebrengeninde data en locatie van een workshop. In geval de locatie of data door dienstverlener wordt gewijzigd, heeft klant het recht binnen 72 uur na mededeling van de wijziging te annuleren of zich kosteloos in te schrijven voor een workshop op een later moment. Eventuele restitutie van het reeds betaalde bedrag door klant vindt plaats binnen 10 werkdagen na de wijziging.

   9. Wanneerklantonverwachtsverhinderdisvooreenworkshop,geldende volgende annuleringsvoorwaarden: klant is gerechtigd het aankoopbewijs over te dragen aan een ander, zo lang deze andere persoon aan dezelfde deelnamevoorwaarden voldoet en de nieuwe gegevens uiterlijk drie dagen voor aanvang van de workshop aan dienstverlener worden doorgegeven. Klant is in geen geval gerechtigd de aankoopkosten terug te vorderen bij

   verhindering, daar dienstverlener kosten heeft gemaakt.

 

10. In afwijking van hetgeen in het vorige lidvan dit artikel gestelde, kunnen er afwijkende voorwaarden van een evenementenplatform zoals “Eventbrite” van toepassing zijn op de aanschaf van tickets voor een workshop.

Artikel 8 Overmacht


  1. Ingevalvanovermachtisdienstverlenergerechtigdeenovereenkomstte onderbreken, verplaatsen of annuleren. Van overmacht is onder meer

   sprake indien de uitvoering van de overeenkomst, al dan niet tijdelijk, wordt verhinderd door omstandigheden waar dienstverlener redelijkerwijs geen invloed op uit kan oefenen, zoals ziekte, ongevallen of brand.

2. Indienzicheensituatiealsinheteerstelidvanditartikelomschreven voordoet, worden de verplichtingen van dienstverlener jegens klant opgeschort zo lang zij niet aan haar verplichtingen kan voldoen. Indien deze situatie langer dan 6 kalenderweken heeft geduurd, hebben beide partijen het recht de overeenkomst schriftelijk te ontbinden.

  Artikel 9 Aansprakelijkheid schade


  1. Dienstverlenerisnietaansprakelijkvoorschadedievoortvloeituitdeze overeenkomst, tenzij de schade opzettelijk of met grove schuld is

   veroorzaakt.

  1. Dienstverlenerisnietaansprakelijkvoorschadeontstaandoordatzijis
  2. uitgegaan van door of namens klant verstrekte onjuiste of onvolledige
  3. gegevens.
  4. Klantblijftteallentijdezelfverantwoordelijkvoorhettoepassenof
  5. uitvoeren van kennis of handelingen zoals opgedaan tijdens een
  6. coachingstraject of online programma.
  7. Ingevalvanziekte,eenverstoordebloedsuikerspiegel,zwangerschap,het
  8. geven van borstvoeding of wanneer klant jonger is dan 18, ouder dan 70, ondergewicht of een eetstoornis heeft (gehad) of medicijnen neemt, dient

   klant te allen tijde eerst een arts te raadplegen voor deelname aan een

detox programma van dienstverlener.
5. Inhetgevaldatdienstverlenereenschadevergoedingverschuldigdisaan

klant bedraagt de schade niet meer dan het bedrag dat door de aansprakelijkheidsverzekering wordt uitgekeerd, dan wel door

   dienstverlener aan klant in rekening is gebracht voor het traject waarin de directe schade is ontstaan.

 

6. Klantvrijwaartdienstverlenertegenalleaansprakenvanderdendieverband houden met de door dienstverlener geleverde dienstenen content.

Artikel 10 Intellectueel eigendom


  1. Deintellectueleeigendomsrechtenopdedoordienstverleneraanklantter beschikking gestelde materialen, advies en content berusten bij dienstverlener. Het is klant nadrukkelijk niet toegestaan het materiaal en

   verstrekte documentatie te verveelvoudigen, openbaar te maken of aan

derden beschikbaar te stellen zonder voorafgaande toestemming.

  1. Elkehandelinginstrijdmetditartikelgesteldewordtgezienalsinbreukop
  2. het auteursrecht.
  3. Bijinbreukkomtdienstverlenereenvergoedingtoeterhoogtevan
  4. tenminste driemaal de doordienstverlener gebruikelijk gehanteerde licentievergoeding voor een dergelijke vorm van gebruik, zonder enig recht te verliezen op vergoeding van overige geleden schade.
  5. Dienstverlenerblijfteigenaarvandecontent,tenzijandersisvermeld.Klant komt enkel een gebruiksrecht toe.
  6. Methetaangaanvandeovereenkomstgeeftklantdienstverlener toestemming beeldmateriaal te gebruiken voor portfoliodoeleinden.
  7. Dienstverlenerverleentdeklanteenbeperkt,persoonlijk,niet-exclusief,

   niet-sublicentieerbaar, niet-overdraagbaar en herroepelijk recht om het

online programma te gebruiken voor persoonlijke doeleinden.
7. Hetisniettoegestaanbeeld-en/ofgeluidsopnamestemakentijdenseen

workshop of sessie, tenzij anders overeengekomen.

  Artikel 11 Bijzondere bepalingen


  1. Beidepartijenzijngehoudentotgeheimhoudingvanallevertrouwelijke informatie die zij in het kader van hun overeenkomst hebben verkregen.

   Klant wordt voor meer informatie verwezen naar de privacyverklaring.
2. Tijdenseenonlineprogrammakunnenklantenonderlingcommuniceren.De

klant verklaart geen spam of anderzijds ongewenste mededelingen te versturen. Het handelen in strijd met deze voorwaarden kan resulteren in onmiddellijke ontzegging van toegang en gebruik van de diensten van dienstverlener.

   3. Hetstaatdienstverlenerteallentijdevrijcommunicatieofanderedelenvan de gedeelde informatie zonder nader bericht te verwijderen, indien de

 

inhoud van deze communicatie en informatie het verwijderen daarvan

rechtvaardigt.
4. Dienstverlenerbehoudtzichhetrechtvoorklantendiedoorhungedraghet

verloop van een programma belemmeren of bemoeilijken, van verdere deelneming aan het desbetreffende programma of toekomstige programma's uit te sluiten. Uitsluiting laat de verplichting tot betaling van de kosten voor desbetreffende workshop onverlet.


   
 
Artikel 12 Klachten en garantie

  1. Klantisverplichtomklachtenoveroffertes,facturenen/ofdegeleverde diensten of producten binnen 7 kalenderdagen na het ontstaan van de klacht schriftelijken gemotiveerd kenbaar te maken aan de dienstverlener.

Artikel 13 Geschilbeslechting


  1. OpdezealgemenevoorwaardenishetNederlandsrechtvantoepassing.
  2. Partijenzullenenkeleenberoepopderechterdoennadatzijzichtothet
  3. uiterste hebben ingespannen een geschil in onderling overleg te beslechten. Geschillen zullen enkel worden beslecht in het arrondissement waarin dienstverlener is gevestigd.

   3. Inafwijkingvandewettelijkeverjaringstermijnen,bedraagtde verjaringstermijn van alle vorderingen en verweren jegens de dienstverlener en betrokken derden 12 maanden.

Share by: